Sneller geholpen met wachtlijstbemiddeling

Moet je lang wachten op een behandeling? Misschien kan je ergens anders sneller terecht. De adviseurs van het zorgteam zoeken het graag voor je uit.

Bellen mag natuurlijk ook 013 593 83 10
Twee personen in gesprek

Wat is wachtlijstbemiddeling?

Voor wachttijden in de zorg zijn landelijke normen afgesproken. Soms is die wachttijd langer dan die norm. Je kunt dan wachtlijstbemiddeling aanvragen, ook voor je naaste. De adviseur van het zorgteam kijkt dan waar je sneller terecht kunt.

Je kunt wachtlijstbemiddeling aanvragen als...

  • Je verzekerd bent bij PZP
  • Je op een wachtlijst staat bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) of voor wijkverpleging
  • De wachttijd langer is dan de landelijke normwachttijd

Zó werkt wachtlijstbemiddeling

  1. Vraag het PZP zorgteam om hulp

    En leg je situatie uit.

  2. Wij zoeken uit of wachtlijstbemiddeling mogelijk is

    En houden rekening met je wensen.

  3. We bespreken samen de mogelijkheden en helpen je verder

    Het zorgteam belt je hierover.

Waar wil je wachtlijstbemiddeling voor aanvragen?

 

Het PZP Zorgteam neemt Reactietijd zorgteam contact met je op.

Veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling

PZP maakt afspraken met zorgverleners over hoe snel je bij hen terecht moet kunnen. We hebben deze voor je op een rijtje gezet.

In de PZP Zorgvinder vind je alle zorgverleners waar wij afspraken mee hebben gemaakt. Soms zie je daar ook wat de wachttijd is. Neem zelf contact op met de zorgverlener van je keuze.

Bij een online psycholoog kan je snel beginnen met je behandeling. Dat is nét zo persoonlijk als een gewone behandeling, maar dan vanuit thuis.