Adviseur helpt met wachtlijstbemiddeling

Sneller geholpen met wachtlijstbemiddeling

Moet je lang wachten op een behandeling? Misschien kan je ergens anders sneller terecht. De adviseurs van het zorgteam zoeken het graag voor je uit.

Vraag wachtlijstbemiddeling aan
Bellen mag natuurlijk ook 013 594 91 10

Wat is wachtlijstbemiddeling?

Voor wachttijden in de zorg zijn landelijke normen afgesproken. Soms is die wachttijd langer dan die norm. Je kunt dan wachtlijstbemiddeling aanvragen, ook voor je naaste. De adviseur van het zorgteam kijkt dan waar je sneller terecht kunt.

Je kunt wachtlijstbemiddeling aanvragen als...

  • Je verzekerd bent bij PZP
  • Je op een wachtlijst staat bij een ziekenhuis, zelfstandig behandelcentrum, voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) of voor wijkverpleging
  • De wachttijd langer is dan de landelijke normwachttijd

Zó werkt wachtlijstbemiddeling

  1. Vraag het PZP zorgteam om hulp

    En leg je situatie uit.

  2. Wij zoeken uit of wachtlijstbemiddeling mogelijk is

    En houden rekening met je wensen.

  3. We bespreken samen de mogelijkheden en helpen je verder

    Het zorgteam belt je hierover.

Het PZP Zorgteam neemt binnen 10 werkdagen contact met je op.

Wachtlijstbemiddeling door corona niet altijd mogelijk

Door corona kan je niet overal terecht. Sommige ziekenhuizen behandelen op dit moment alleen patiënten uit de eigen regio of moeten uitgestelde behandelingen nog inhalen. Ziekenhuizen bepalen zelf welke zorg ze weer opstarten en wanneer. Wij zoeken graag voor je uit wat er wel mogelijk is. 

Veelgestelde vragen over wachtlijstbemiddeling

Naar boven