Premie betalen na een wijziging

Heb je een wijziging doorgegeven? En is daarna je oude premie in rekening gebracht of ingehouden op je pensioen? Waarschijnlijk hebben we je wijziging nog niet verwerkt.

Kies je situatie

Het hangt van je situatie af wat je moet doen.

Ik heb mijn verzekering opgezegd

Is de premie toch afgeschreven? Mogelijk was je opzegging nog niet verwerkt. Of was de afschrijving al naar de bank gestuurd. We zorgen dat het bedrag binnen 5 werkdagen weer op jouw rekening staat. Door drukte kan dit tijdens de jaarwisseling wat langer duren. Je hoeft zelf niets te doen. Heb je van ons een AcceptEmail of rekening ontvangen? Dan mag je deze gewoon weggooien.

Ik heb mijn premie dubbel betaald

Heb je de premie zelf overgemaakt, maar hebben wij het bedrag ook automatisch afgeschreven? Je krijgt het te veel betaalde bedrag terug, zodra we je betaling verwerkt hebben. Je hoeft zelf niets te doen.

Ik heb mijn polis gewijzigd

Heb je nog een rekening met het oude bedrag ontvangen? Binnen 10 werkdagen verwerken we jouw wijziging. Door drukte kan dit tijdens de jaarwisseling wat langer duren. Daarna ontvang je een nieuwe polis. Wat je moet doen, hangt af van hoe je jouw premie betaalt:

  • Automatische incasso: Wij corrigeren automatisch jouw premie. Je hoeft zelf niets te doen. Als je te veel betaalde, dan storten wij dit terug. Heb je een openstaande rekening? Dan verrekenen wij dit met jouw openstaande rekening. Betaalde je te weinig? Dan schrijven we het bedrag dat je nog moet betalen binnen 10 werkdagen af.

  • AcceptEmail: Je betaalt het bedrag dat op jouw nieuwe polis staat. Vermeld jouw relatienummer en het betaalkenmerk dat op de onjuiste AcceptEmail staat.

  • Papieren rekening: Is jouw nieuwe premie hoger dan jouw oude premie? Maak dan het bedrag over dat op jouw nieuwe polis staat. Vermeld jouw relatienummer en het betaalkenmerk dat op de foutieve acceptgiro staat. Is jouw nieuwe premie lager? Gooi dan de onjuiste rekening weg. Je ontvangt een nieuwe rekening.

Ik heb mijn betaaltermijn gewijzigd

Heb je de betaaltermijn gewijzigd naar een maand-, kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling? En ontvang je toch nog een onjuiste rekening? Binnen 10 werkdagen verwerken we jouw wijziging. Wat je moet doen, hangt af van hoe je jouw premie betaalt:

  • Automatische incasso:
    • Heb je te weinig betaald? Wij incasseren binnenkort de resterende premie. Je hoeft zelf niets te doen.
    • Heb je teveel betaald? Je krijgt het te veel betaalde bedrag terug, zodra we jouw betaling verwerkt hebben. Je hoeft zelf niets te doen.
  • Papieren rekening: Je kunt deze gewoon betalen. Binnenkort ontvang je een nieuwe rekening voor de resterende premie.

Ik betaal de premie via mijn pensioen

Is de (oude) premie afgeschreven? Mogelijk was je opzegging of wijziging nog niet verwerkt toen wij de premie hebben doorgegeven aan het ABP. We corrigeren dit automatisch met je pensioen in de eerstvolgende maand. Je hoeft zelfs niets te doen.

Ik wil betalen via automatische incasso

Heb je de betaalwijze aangepast naar automatische incasso? Dan hebben we jouw toestemming nodig om automatisch van jouw rekening af te schrijven. Als we (nog) geen toestemming hebben, sturen we een rekening of AcceptEmail. De rekening(en) die je al hebt ontvangen, incasseren we niet meer automatisch. Je kunt dit bedrag zelf overmaken onder vermelding van jouw relatienummer en het betaalkenmerk.

Nog vragen? We zijn er voor je